Chia puding | Ízesmester.hu
Ízesmester.hu

Chia puding

web“A Chia mag ( aztékzsálya-mag) a menták családjába tartozó virágos növény. Közép- és Dél-Amerikában őshonos. A chia szó jelentése olajos. Maja nyelven energiát jelent. A chia mag az aztékok három fő tápláléka közé tartozott. Használták gabonaként és olajat is préseltek belőle. A chia mag nagyon jó tulajdonságai miatt napjainkban is előtérbe került. Kitűnő élelmirost, ásványianyag és vitaminforrás. Magas százalékban tartalmaz omega 3 zsírsavat és proteinben gazdag. Rendszeres fogyasztásával egészségesebbé tehetjük étrendünket. A chia mag gluténmentes, ezért lisztérzékenyek is fogyaszthatják.” Ebből a magból pedig egy nagyon finom desszert készíthető amit tejcukor érzékenyek, cukorbetegek, inzulinrezisztensek, fogyókúrázók is fogyaszthatnak. Nekem alacsony szénhidrát tartalma miatt az uzsonnám szokott lenni. Az elkészítése tényleg pofon egyszerű. 

 

Hozzávalók 6 személyre:

  • 400 ml kókusz tej→ 3,4 g CH
  • 200 ml kókusz krém→ 0 g CH
  • 50g chia mag→ 8,5 g CH
  • 7 g eritrit (ha szükségesnek érzed)→ 0 g CH
  • Idény gyümölcsök

 

Elkészítés:

A kókusz tejet, kókusz krémet, chia magot egy tálban összekeverjük. Szükség szerint tehetünk bele édesítőt. Én nem szoktam, nem vagyok annyira édes szájú. 1 éjszakán keresztül hagyjuk a hűtőben állni. Az össz szénhidrát tartalma 11,9 g. Én ebből körülbelül 6x szoktam enni, ami azt jelenti, hogy egy adag körülbelül 2 g CH-t tartalmaz. Idény gyümölccsel dobom fel, természetesen annak is számolva a CH tartalmát, nehogy az uzsira megengedett 20 g-ot túllépjem.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.